Wednesday, March 25, 2009

:: Ikhwan Datang Kembali..[Mahligai Ku Yang Baru] ::

:: Assalamualaikum warahmatullah.. ::
:: Fuuuhhhh lamanya x update blog ni, ramai gak kenalan dan kwn2 yang suruh update blog ni.. asyik2 tanya, bila nak update blog ni? huhuhu... aku actually bz la kblakangan ni, bz dgn kejer kat opis, bz ada hal every weekends, bz balik kampung tlg angkat brg pindah umah di Ipoh & bz melayan tetamu famili tunangku dari kuala lumpur ke rumah ku di Ipoh dan ke Cameron Highland.. Semua aktiviti weekend aku tur akan aku citer nanti... ::
:: Tetapi post kali ni aku nak citer psl Mahligai Ku Yang Baru di Penang, ini atas permintaan kwn2 ku dan juga sepupu ku yang jauh di Ireland nuh...hehehehe.. ::
:: Alhamdulillah, aku telah berpindah ke rumah baru di Bukit Gambir pada akhir bulan Februari lepas, kira secara rasminya masuk rumah baru ni pada awal bulan March.. alhamdulillah, rumah ni walaupun second hand dan kecik sizenya, aku telah berjaya membelinya atas rezeki yang Allah kurniakan dan atas titik peluh aku sendiri.. ::
:: Ada jugak kwn2 yang terkejut dan ada yang kata berani ek ko wat keputusan beli rumah ni, alhamdulillah, aku kata kat diorg yang ini pelan jangka masa panjang aku, ni umah yang PERTAMA aku.. actually aku ada pelan tersendiri aku, rahsia... ::
:: Ini keadaan rumah aku bila mula2 aku masuk rumah ini buat kali pertamanya.. "alhamdulillah" ungkapan yang keluar dari lubuk hatiku.. ::
:: Haaaa..yang ini adalah wajah selepas di DECO-kan oleh aku sendiri.. Alhamdulillah perabot semua aku dah beli untuk kelesaan sendiri dan juga tetamu yang datang ::

:: Sentuhan DECO ala2 modern..hehehe..aku main hentam jer DECO2 ni tapi kira modern la ni atas nasihat org2 tertentu mcm NANA [USM], ALIED [member MADID] dan sepupu aku kat IRELAND tur MIMI.. TQ..luv u all ::

:: TV size yg besar [SANYO] :: Radio Antik [warisan famili] :: Stand Lamp [IKEA] :: Coffee Table & Rak Tv [Cavenzi] :: Bekas Kayu & Alas Meja [Langkawi] ::

:: Ini dari side yang lain pulak.. ::

:: Cermin Besar [hadiah dari rumah di Ipoh] :: Divider [Cavenzi] :: Lampu Garam Bukit [Plaza GM, KL] ::

:: Kini aku berpuas hati dgn apa yg ada..selesa di rumah..bila balik kejer tiap2 hari, aku kini seronok dan selesa untuk berehat dan bersantai ::



:: Pasu Hiasan ala2 antik itu [dari rumah Ipoh] ::

:: ini pulak pandangan dari ruang lain plk.. ::



:: Sofa 4 seater [Cavenzi] :: Tirai rotan [IKEA] ::

:: Ini pulak Bookshelf [Cavenzi]..ini mcm ala2 mini library aku la, aku kan Librarian, so kena ada la mini library kat umah..tapi aku ni bukannya minat membaca pun, huhuhuhu... ::
:: Ayat Kursi [dari rumah Ipoh] :: Gambar2 Konvo di UIA dulu; Degree & Master ::

:: Ni ruang bilik beradu aku..sekarang ni aku beradu sorang2 la.. x lama lagi ada la teman, hehehe..oppsss tungguuuuu... ::

:: Set Bilik Beradu [Cavenzi] ::

7 comments:

Anonymous said...

wan...
nice deco but klu leh eliminate some item..
cofe' table tu tak buatkan u rase sempit ke? .. hanya sekadar pandangan..
-nana usm-

ikhwanismail said...

TQ..

betul tur nana..aku nak eliminate la beberapa item supaya nampak x sempit, coffee table tur besar sgt, aku ingat xnak letak situ dah coffee table, dia kan termasuk dlm living set tur..nnt aku tukar ngan ko la ek? ehhehe..

aku alu2 kan pendapat dari ko..

jemput dtg umah..

Anonymous said...

humm..besar gak budjet masuk umah ni...kitorg memula masuk rumah, takdelah selengkap ni dulu..ade yg penting2 jer...tapi, dah rezeki ko murah, Alhamdulillah...

ikhwanismail said...

alhamdulillah...kumpul duit ila mula2, then terus beli apa yg patut, huhuhu..

Apa2 pun kita akan berpuas hati bile ada rumah sendiri rather than menyewa, betul x? apa2 pun ila, aku menjemput ko ke rumah aku kalo dtg penang ok?

D'Rimba said...

Gempak juga rumah baru, sudilah ke blog saya ada juga pasal rumah sikit-sikit.

amirah fatin said...

hahahaaa
tahniah2
tq krn mengmbl kira idea sy yg mahal tu....bkn sng kn...jauh idea tu dtg..
btw,dont buat2 lupa psl byrn ye!!!!!

ikhwanismail said...

Amboi...abg amik ciput jer idea mimi tur la, hehehe...

Bayaran? eleh.. kalo nak bayaran, mai la sini..hehehe...