Wednesday, September 24, 2008

:: Salam Aidil Fitri..Maaf Zahir & Batin ::

:: Salam Aidil Fitri untuk semua, semoga Aidil Fitri kali ini mendapat keberkatan dari Maha yang Esa ::
:: Saya Mohd Ikhwan Ismail ingin meminta maaf zahir dan batin kepada semua saudara-maraku dan sahabat-sahabat ::
:: Kepada orang yang ego, takbur, dengki, cemburu, keras hati..bermaafan lah kita semua pada Aidil Fitri ini dan sama-samalah hindari sifat-sifat yang buruk itu ::

:: Kepada semua saudara-maraku dan sahabat-sahabatku, jemputlah datang ke rumah bermula pada hari raya ke-3 ek..Saya seFamily raya di Kedah pada tahun ini ::
:: Kepada sahabat-sahabatku (Yatie & pasangannya-Shaharuddin & pasangannya) yang akan melangsungkan perkahwinan pada bulan Syawal ini, saya ucapkan Selamat Pengantin Baru (amboi2, xsabaq2 hangpa naaa...) ::

Tuesday, September 23, 2008

:: Auto Chair in Holland's Library ::

video

:: Auto Chair in Holland's Library ::

:: Hi guyz, here is one more technology existing in Holland's library. Auto chair that invented purposely for users who need confortabe during access the library services. This auto chair will follow u at anywhere in library while u between the racks etc and it will be ready to use wherever u stop and whenever to sit on it. Enjoy ur watching ::

Monday, September 22, 2008

:: Lauk Berbuka Pose [4] ::

:: Ayam Tiram Serai [17/09/2008] ::

:: Hameediyah.. one of the best Mamak Restaurant in Penang..TQ Bro Reza, Kak Ban & Cik Anis [22/09/2008]::





:: Nasi Beriyani, Ayam Madu, Rojak dan Susu Panas [22/09/2008]::



:: Ayam Kari [18/09/2008] ::



:: Sayur Campur Capcicum [17/09/2008] ::




:: Majlis Berbuka Pose & Tarawikh Di Mahligai Tuan Haji Mohd Pisol ::

:: Ramai yang datang untuk memeriahkan majlis ::

:: Encik Idris as Chief Imam ::

:: Barisan Makmum yang tawaddu' dan Thiqah ::

:: Kemeriahan sebelum berbuka pose ::

:: Sarbani dan Eddy begitu nampak kekenyangan ::




:: Book Cover @ PHS ::

:: Book Cover @ PHS, Pameran di Tingkat 1, PHS USM ::

:: Tukang Cat yang cukup mahir dalam mengecat ::

:: Duk menempek Book Cover yang lawa2 ::

:: Skill menempek, yang berdiri tur duk sajer ::

:: Jem & Kak Sira tgh wat lawak ::

Monday, September 15, 2008

:: Lepat Pisang..Nyumm Nyumm ::

:: Tok, pakar segala masakan kampung dan kuih muih Kedah ::

:: Ini lah lepat pisang..sabtu lepas aku berkata "tok, bole tak wat lepat pisang?"..maksu plk berkata "aik, mengidam ker?"..tok pun terus amik buah pisang, kopek dan terus wat lepat pisang untuk aku, huhuu..terharunyaaa... ::

:: Mula lenyek2kan buah pisang, then bubuh santan, tepung beras, garam, gula dan kacau sehingga sebati ::

:: Pastikan daun pisang telah dipotong dan dibersihkan terlebih dahulu ::

:: Letakkan adunan tadi ke atas daun pisang tadi, satu sudu besar ek ::

:: Kemudian lipatkan daun pisang tersebut, pastikan jangan bocor atau tertumpah ek ::

:: Kukuskan semua lepat pisang yg telah siap dilipat tadi ke dalam pengukus ek..tunggu la sampai nampak lepat pisang tur dah masak ok :: SELAMAT MENCUBA!! ::

:: Lauk Berbuka Pose [3] ::

:: Berbuka pose di Gurney Hotel, wakil library :: Pi dengan Encik A.Basheer [11/09/2008] ::

:: For da 1st round, mkn sate, kebab.. :: Makanan kat Gurney Hotel ni sedap2 la jugak, errkkk alhamdulillah [11/09/2008] ::


:: Bubur Lambuk Masjid Taman Tun Sardon [10/09/2008] ::


:: Ayam masak sos tiram pedas [14/09/2008] ::


:: Telur Itik Goreng Dadar Cili Api [15/09/2008] ::

:: Main Bola Api ?? ::

:: Bola api? permainan yang taklah berbahaya sgt..tapi kena hati2.. ::

:: Caranya - kita lipat suratkhabar tur bagi ada empat bucu, then nyalakan api di setiap bucu tersebut ::


:: Yang ini tak jadi sbb kita tak nyalakan dengan serentak, ingat kalo nak bagi jadi bola api ni, mestilah nyalakan api di setiap bucu secara serentak! :: Apabila dah menyala kesemuanya, anda akan saksikan seperti bola api akan berterbangan :: Selamat Mencuba!! ::

Monday, September 8, 2008

:: Lauk Berbuka Pose [2] ::

:: Ayam Masak Sambal Masam Manis [07/09/2008] ::

:: Resepi ini resepi Bonda Tersayang [07/09/2008] ::

:: Ayam Masak Lemak Cili Api..Resepi telah diberikan oleh Kak Sira (Ofismate) & Zana (Ofismate di Engineering Campus)..TQ bg resepi ni..Luv u all [08/09/2008] ::

:: Ikan Sebelah Goreng Bawang [06/09/2008]::

:: Kari Daging, Acar, Kerabu, Kuih-muih Harapan dan Cendol..Lauk-pauk dari Masjid USM..Kami berbuka pose di Bilik Rehat Staff PHS1..seramai 9org..aku, bro. reza, kak ban, cik anis, en hassan, en kamal, cikwan, afizal & sham..seronok berbuka ngan korang semua [05/09/2008] ::

Wednesday, September 3, 2008

:: USM BERJAYA DIPILIH SERTAI PROGRAM APEX ::

:: Tarnsforming Higher Education for a Sustainable Tomorrow ::
PUTRAJAYA: Universiti Sains Malaysia (USM) hari ini berjaya dipilih untuk menyertai Program Pemacuan Untuk Kecemerlangan atau Apex dengan mengetepikan tiga lagi universiti, termasuk Universiti Malaya (UM). Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, berkata pemilihan USM adalah berdasarkan kepada pelan tranformasi dan kesediaannya untuk berubah seperti yang terkandung dalam kertas cadangnnya, memenuhi kriteria pemilihan yang diperlukan.
Universiti Apex ialah pengiktirafan yang diberikan kepada IPT tempatan yang menjadi penanda aras di peringkat dunia dalam bidang pengajian tinggi dan dijanjikan autonomi daripada segi kewangan, skim perkhidmatan, pengurusan, pengambilan pelajar, kepemimpinan tertinggi dan penetapan yuran pengajian. — Bernama

:: Ona Kekasih Baru Ku ::

:: Ona mandi buat pertama kali ::

:: 10 orang tur yang mandikan Ona, fuuuhh ::

:: Aku bawak Ona jalan2 Penang dan naik Feri ::

:: Koir Hari Kemerdekaan Peringkat Negeri Perak, Fatihah ::

:: Cuba tengok betul2, yang satu2 nya pakai tudung dlm kumpulan koir itu la Fatihah, adik aku ::

:: Ini la Fatihah yang tembam lagi Pinky ::

Tanggal 31 bulan 8 2008, aku, ayah dan ma pergi ke dataran Ipoh untuk melihat Fatihah, adik aku menyertai kumpulan koir pada sambutan kemerdekaan peringkat negeri Perak. Fatihah bersekolah di Ave Maria Convent Ipoh, merupakan sekolah Cina antara terbaik di Ipoh. Fatihah adalah antara dua pelajar Melayu yang menyertai kumpulan koir tersebut. Kumpulan koir tersebut menyanyikan tiga buah lagu antaranya negaraku dan lagu Perak.





video

:: Lauk-pauk Berbuka Puasa ::

:: Sayur Campur Sotong ::

:: Ikan Goreng Masak Sambal ::

:: Sayur Pertola Mee Sua ::


:: Cekodok Pisang Goreng ::


:: Ikan Siakap Sweet Sour ::