Thursday, October 23, 2008

:: Information Searching Skills Workshop, Art Center ::

:: 22/10/2008 aku bersama2 Puan Ayu telah hadir ke Pusat Seni, USM untuk mengendalikan Bengkel Kemahiran Pencarian Maklumat khas untuk student2 Pusat Seni yang berkaitan ::

:: Crowd kali ni ramai sgt2 lbh kurang 200 participant, susah gak nak handle dan nak attract diorg untuk dapatkan attention apa yg kita cakapkan di depan ::

:: Tapi ini akan memberi aku pengalaman yang membina sbb apa, mungkin lepas ni aku akan jadi fasilitator lebih dari seribu org, eh mungkin ker? ntah la..mungkin.. ::

:: Nak bagi penerangan kat student bole la jugak, tapi certain2 crowd bukan student jer kita kena ajar, tapi lecturer yang dah ada pangkat Doctor, Assoc. Prof, Prof..huhuhu.. ::

:: Kadang2 tur kita lihat ada crowd yang bising, wat xtau, suka tanya soalan dan mcm2 lagi la..tapi yang paling pntg aku try attract crowd dgn gaya persembahan (mcm AF plk), lontaran suara dan selingan lawak jenaka.. ::

:: Kejer as Reference Librarian agak mencabar dan selari dengan cita2 aku akan datang iaitu menjadi seorang Pensyarah.. aku cuma perlu satu langkah lagi untuk bergelar Doctor, adakah itu akan jadi satu kenyataan? adakah ia akan menjadi reality? adakah aku akan mencapai matlamat tersebut? wallahu a'lam.. doakanlah agar cita2 aku akan tercapai pada satu hari nnt.. amin.. ::

0 comments: