Tuesday, October 6, 2009

:: Tengah Bosan, Shoot Gambar Barang Dalam Rumah ::

:: Ada sekali tur aku tgh bosan dkt umah, so xder nak wat apa, aku pun shoot la gambar brg2 yg ada kat umah aku tur, mgkin aku nak citer skit psl brg2 yg ada ni, just nak share dgn korang semua.. ::
:: Bawah ni ada la tiga gambar aku amik time aku pi open house umah sepupu aku kat Penang ::
:: Adik ni segan tgk aku ker? ::

:: Adik ni kaki dia lecur kena air panas, ciaann dia..::

:: Makcik ni sakan bersembang ::

:: Hari tur aku masak kari ayam.. nyum ::
:: Periuk ni hadiah daripada maksu Liza aku ::

:: Aku present guna mangkuk yg dibeli oleh mak aku di Sg Petani ::

:: Teko Teh ni aku x ingat aku dpt mana, kalo x silap aku, parent aku yg bagi ni ::
:: Teko ni siap ada penapis kat dalam ::

:: Ruang masuk umah aku ::

:: Lampu side ni mmg dah sedia ada waktu aku beli umah ni ::

:: Air Freshner ni jenis AirWick ::

:: Ni lampu garam bukit, beli kat KL, bagus untuk kesihatan ::

:: Jam Dinding, x gantung lagi sbb x beli lagi paku pelekat dinding tur ::

:: Panggil apa ek mender ni? tangki air? apa2 jer la.. ni mak aku beli kat Kepala Batas ::

:: Haaaa.. ni Blender laju tahap maut punyerrr.. ::

:: Amazing Bullet ni bole blend macam-macam, yang kering mahupun yg basah.. aku slalu wat juice, kdg2 wat ice blended, berkhasiat tau minum juice slalu.. ::

:: Water Heater ni mmg dh sedia ada, slalu guna setiap pagi.. BEST.. ::

:: Peti Ais ni brg kedua yang aku beli bila aku stay kat penang ni, start dari umah sewa aku kat Taman Tun Sardon, then skrg umah sendiri di Taman Jade -- Brand Haier ::

:: Ni Microwave aku beli waktu aku wat master kat UIA dulu, hehe.. eh nak tau baper harga aku beli Microwave ni? nak tau? Harganya hanya RM50.. hehehe.. alhamdulillah, smpai skrg elok jer gunanya.. ::

:: Ruang Dapur yg comel lagi simple ::
:: Nak dijadikan cerita, rak yang aku gunakan ni sebenarnya meja komputer, meja ni ditinggalkan oleh tuan rumah yang lama, so aku jadi kan sebagai rak dapur.. ok apa..!! ::

:: Ni Bread Roaster ni pemberian parent aku, bakaq roti... ::

:: Ni aku beli kat TESCO jer.. setakat ni ok jer gunanya.. ::

:: Meja ni aku dh citer kan? aku beli kat cavenzi.. foldable dining set.. yg tirai ni aku beli kat IKEA KL.. ::

:: Sofa tur dh aku citer dulu.. yang tirai rotan atas tur brg yg antara plg lama, aku beli time aku degree kat uia dulu, aku beli kat IKEA KL gak.. lama dah tur ::

:: Bahan2 masakan ::

:: Tupperware semua warisan keluarga, set pisau tur aku beli kat Langkawi, bahan2 masakan aku beli kat mana lagi kalo bukan TESCO (eh mcm promote TESCO lak, TESCO kena bg royalti kat aku nih) ::

:: Dari kiri -
:: Pembuka tin, sudik@sodek, pemotong kulit buah -- beli kat Pasar Senayyan (ISNIN) di Kota Kuala Muda, setiap satu RM1) ::
:: Kuali leper -- pemberian parent ::
:: Penapis -- beli kat Pasar Senayyan (ISNIN) di Kota Kuala Muda, setiap satu RM1) ::
:: cutting board -- beli kat Langkawi ::
:: Ada yang beli, ada yang pemberian parent ::

:: Washer Machine ni brand Hestar, ni brg first aku beli bila datang penang, start dari umah sewa kat Bayan Lepas sampai la skrg kat umah sendiri, alhamdulillah dah berusia dua tahun, xder mslh.. ::

:: Ruang beradu aku.. TIDO!! ::
:: Set Cadar baru ni pemberian parent aku, Aircond memang dah sedia ada, comforter beli kat Padang Besaq, Bedroom set beli kat Cavenzi, Langsir beli kat Langkawi.. MURAH..!! ::

1 comments:

Unknown said...

Kau kahwin nanti, semua barang itu confirm kau akan dapat! hehe.